We verleggen de brug naar Zwijndrecht
Experiment ‘HR vragen & nabijheid’ in Hardinxveld-Giessendam_330
Boog
In de vorige Shares kon je lezen hoe de servicegemeente samen met de gemeente Hardinxveld-Giessendam is gaan werken aan het vergroten van de nabijheid. Drie maanden lang togen iedere dinsdagochtend een HR-medewerker en een serviceloketmedewerker van de servicegemeente naar het gemeentekantoor van Hardinxveld-Giessendam. Daar stonden zij medewerkers van de gemeente te woord met vragen.

De ervaring leert dat er makkelijker hulp geboden kon worden. Het Serviceloket heeft door de aanwezigheid van de casemanagers van de servicegemeente een gezicht gekregen en de drempel om een vraag te stellen is hiermee kleiner geworden. In de evaluatie heeft de gemeente Hardinxveld-Giessendam laten weten de nabijheid én het casemanagerschap als zeer waardevol te hebben ervaren. De Servicegemeente Dordrecht vraagt zich af of een dergelijke constructie eveneens succesvol toe te passen is bij een grotere organisatie. Daarom wordt er momenteel een vervolg georganiseerd bij de gemeente Zwijndrecht. Komend jaar zal uitwijzen hoe de servicegemeente dit eventueel structureel vorm kan gaan geven bij haar partners in de regio. In een volgende Shares komen we hier graag op terug.

Het artikel 'Samen bruggen slaan' niet gelezen? Lees het interview met de gemeente Hardinxveld-Giessendam en de medewerkers van de servicegemeente hier.

Experiment ‘HR vragen & nabijheid’ in Hardinxveld-Giessendam_280

We verleggen de brug naar Zwijndrecht

Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.